Memurlara Yapılacak Yemek Yardımının Nakdi Olarak Verilmesi Mümkün müdür?

Mahalli İdareler Dergisi

Memurlara Yapılacak Yemek Yardımının Nakdi Olarak Verilmesi Mümkün müd

Memurlara Yapılacak Yemek Yardımının Nakdi Olarak Verilmesi Mümkün müdür?

Memurlara Yapılacak Yemek Yardımının Nakdi Olarak Verilmesi Mümkün müdür?

 

 Erdoğan DEDEOĞLU  

Sayıştay Uzman Denetçisi 

Kamu Yönetimi Uzmanı

 

 

I - Giriş

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4.ncü maddesinde memur; mevcut kuruluş biçimine bakılmaksızın, Devlet ve diğer kamu tüzel kişiliklerince genel idare esaslarına göre yürütülen asli ve sürekli kamu hizmetlerini ifa ile görevlendirilenler olarak tanımlanmıştır. Maddede tanımlananlar dışında, kurumlarda genel politika tespiti, araştırma, planlama, programlama, yönetim ve denetim gibi işlerde görevli ve yetkili olanlar da memur sayılacaklardır.

Devlet memurlarına 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile bir takım sosyal haklar ve yardımlar sağlanmıştır. Devlet memurlarına sağlanan bu sosyal haklar ve yardımlardan bazıları; emeklilik hakkı, izin hakkı, aile yardımı, doğum ve ölüm yardımı, tedavi yardımı, giyecek ve yiyecek yardımı gibi hak ve yardımlardır. Görüleceği üzere Devlet memurlarına sağlanan sosyal yardımlardan biri de yiyecek yani yemek yardımıdır.

 

               Yiyecek yardımı personele yemek verme şeklinde yapılır. Yiyecek yardımı haftalık çalışma süresi 40 saati aşmayan yerlerde öğle yemeği olarak verilir. Günün 24 saatinde devamlılık gösteren hizmetlerde çalışan memurlara, görevlerinin diğer yemek saatlerinde de devam etmesi şartıyla üç öğüne kadar yemek verilebilir.

 

               Yiyecek yardımının gerektirdiği giderler, yemek maliyetlerinin Ankara, İstanbul ve İzmir illeri için üçte ikisini, diğer iller için yarısını aşmamak üzere, memur kadrosuna göre kurum bütçelerine konulacak ödeneklerle karşılanır. Ödenek dağıtımı yemek servisi kurulacak kurumdaki memur sayısı dikkate alınmak suretiyle yapılacaktır.

 

Devlet memurlarına sosyal yardım kapsamında sağlanan yemek yardımının bütçeden karşılanmayan kısmı personelden alınmakta olup, personelden alınacak bedeller Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından her yıl yeniden belirlenerek yürürlüğe konulan Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği Uygulama Tebliği ile yeniden düzenlenmektedir.

 

Bu makalemizde kısaca memurlara yiyecek yardımı olarak nakdi bir ödemenin yapılmasının mümkün olup olmadığı konusu bir Danıştay kararı ışığında incelenecektir.

 

II - Memurlara Yapılacak Yiyecek Yardımı

 

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “Yiyecek Yardımı” başlıklı 212 nci maddesinde “Devlet memurlarının hangi hallerde yiyecek yardımından ne şekilde faydalanacakları ve bu yardımın uygulanması ile ilgili esaslar Maliye Bakanlığı ile Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığının birlikte hazırlayacakları bir yönetmelik ile tesbit olunur.” Denilmektedir. 

 

               Devlet Memurları Kanununun 212 nci maddesi uyarınca hazırlanan bu Yönetmelik “Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği”dir.[1]

 

               Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğin amacı, Devlet Memurlarının yiyecek yardımından hangi hallerde, ne şekilde faydalanacaklarını ve bu yardımın uygulanması ile ilgili esasları belirlemektir.

 

               Yönetmelik, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memurlar hakkında uygulanır. 2155 sayılı Bazı Kamu Personeline Tayın Bedeli Verilmesi Hakkında Kanuna göre tayın bedeli verilen personel bu yardımdan faydalanamaz. Ancak Emniyet Genel Müdürlüğü özel harekat birimi personeli ile çevik kuvvet birimlerinde çalışan personel ve bunlarla birlikte görev ve harekata katılan diğer personele yiyecek yardımı yapılacaktır.

 

               Yönetmeliğe göre yiyecek yardımı sadece yemek verme şeklinde yapılır. Bu yardım, nakden veya kupon, kart, fiş, bilet ya da bu mahiyette bir ödeme aracı verilmek suretiyle yapılamaz. Bu yardım karşılığında personele nakdi bir ödemede bulunulmaz. Yiyecek yardımı haftalık çalışma süresi 40 saati aşmayan yerlerde öğle yemeği olarak verilir. Günün 24 saatinde devamlılık gösteren hizmetlerde çalışan memurlara, görevlerinin diğer yemek saatlerinde de devam etmesi şartıyla üç öğüne kadar yemek verilebilir.

 

               Yiyecek yardımının gerektirdiği giderler, yemek maliyetlerinin Ankara, İstanbul ve İzmir illeri için üçte ikisini, diğer iller için yarısını aşmamak üzere, bu Yönetmelik kapsamına dahil memur kadrosu adedine göre kurum bütçelerine konulacak ödeneklerle karşılanır. Ödenek dağıtımı yemek servisi kurulacak kurumdaki memur sayısı dikkate alınmak suretiyle yapılacaktır.

 

               Yemek bedelinin bütçeden karşılanamayan kısmı yemek yiyenlerden alınacaktır. 2155 sayılı Bazı Kamu Personeline Tayın Bedeli Verilmesi Hakkında Kanun'a göre tayın bedeli verilen personel ile sözleşmeli olarak çalıştırılanların, bu Yönetmeliğe göre yiyecek yardımı yapılan yemek servislerinde yemek yemeleri halinde, yemek bedelinin tamamının kendilerinden alınması gerekmektedir.

 

               Kurum bütçelerine yiyecek yardımı karşılığı olarak konulan ödenek, memurlara yemek vermek üzere kurulan yemek servisi, yardım sandığı, dernek veya bu mahiyetteki kuruluşa ödenir.

 

               Yiyecek yardımının gerektirdiği giderler sadece yemek servisi, yardım sandığı, dernek veya bu mahiyetteki kuruluş tarafından yapılır.

 

               Yemek servisi, yiyecek yardımından faydalanabilecek personel sayısının asgari 50 olması ve yemekhane için elverişli yer bulunması şartıyla atamaya yetkili amirin onayı ile kurulabilir.

 

               Yiyecek yardımı bu şekilde kurulan yemek servislerinde yapılır. Yemek servisi için gerekli bina, tesis ve demirbaş eşya kurumlarca sağlanır. Bunlara karşılık memurlardan ücret alınmaz.

              

               Hastane, pansiyonlu okul ve işçi ile birlikte çalışan iş yerlerindeki memurlar, birim büyüklüğü ve personel sayısına bakılmaksızın hasta, öğrenci ve işçiler için mevcut yemek servislerinden faydalanırlar.

 

               Yemek servisinin yönetiminden kurumun idari ve mali işlerle görevli birimi sorumludur. Servis hizmetleri biri müdür, biri satın alma veya ambar memuru ve biri de muhasebe memuru olmak üzere en az üç kişilik bir komisyonca yürütülür. Ayrıca hizmetin gerektirdiği diğer personel kurum içinden sağlanabilir. Servisin işlem ve hesapları kurumun teftişe yetkili amir ve elemanları tarafından yılda bir defadan az olmamak kaydıyla denetlenir.

              

               Kurum kadrolarında olup da yemek servisinde görevlendirilen personel giderleri, kira, amortisman, su, elektrik ve havagazı giderleri yemek maliyetine dahil edilmez.

 

               III – Memurlara Yiyecek Yardımı Olarak Nakdi Ödeme Yapılması        

Yukarıda da belirtildiği üzere 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 212.nci maddesinde; “Devlet memurlarının hangi hallerde yiyecek yardımından ne şekilde faydalanacakları ve bu yardımın uygulanması ile ilgili esaslar Maliye Bakanlığı ile Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığının birlikte hazırlayacakları bir yönetmelik ile tesbit olunur.” hükmüne yer verilmiş ve bu hüküm uyarınca hazırlanan Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği'nin “Amaç” başlıklı 1.inci maddesinde, bu Yönetmeliğin amacının, Devlet Memurlarının yiyecek yardımından hangi hallerde, ne şekilde faydalanacaklarını ve bu yardımın uygulanması ile ilgili esasları belirlemek olduğu; “Kapsam” başlıklı 2.nci maddesinde, bu Yönetmeliğin 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tabi memurlar hakkında uygulanacağı; “Yardım Şekli” başlıklı 3.üncü maddesinde, yiyecek yardımının yemek verme şeklinde yapılacağı, bu yardım karşılığında nakden bir ödemede bulunulamayacağı; “Yardımın Şartları” başlıklı 5.inci maddesinde; Kurum bütçelerine yiyecek yardımı karşılığı olarak konulan ödeneğin, memurlara yemek vermek üzere kurulan yemek servisi, yardım sandığı, dernek veya bu mahiyetteki kuruluşa ödeneceği, yemek servisi, yiyecek yardımından faydalanabilecek personel sayısının asgari 50 olması ve yemekhane için elverişli yer bulunması şartıyla atamaya yetkili amirin onayı ile kurulabileceği hükümlerine yer verilmiştir.

Yönetmelik'te yer alan düzenlemeler göz önünde bulundurulduğunda, 657 sayılı Kanun'a tabi personele yapılacak yiyecek yardımının nakdi olarak yapılması, bu yardım karşılığında personele nakdi bir ödemede bulunulması mümkün değildir.

 

Yönetmeliğin bu hükmüne karşı bir sendika tarafından, Kültür ve Turizm Bakanlığına 15/04/2013 tarihinde, “…üyesi sözleşmeli personele, 01/06/2012 tarih ve 28310 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 29/05/2012 tarih ve 2012/1 sayılı Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının “Sözleşmeli Personele Yiyecek Yardımı” başlıklı 8.nci maddesi uyarınca 01/07/2012 tarihinden itibaren sağlanmayan yemek yardımının nakden ödenmesi, başvuru tarihinden sonrası için yemek verilmesi ya da yemek bedeli olarak ödeme yapılması” istemiyle yapılan başvurunun reddine ilişkin işlemin ve bu işlemin dayanağı olan Devlet Memurları Yiyecek Yardım Yönetmeliği'nin 3.ncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “...Bu yardım karşılığında nakden bir ödemede bulunulmaz.” ibaresinin iptali istemiyle Danıştay’a başvurulmuştur.

 

Başvuruyu değerlendiren Danıştay Onikinci Dairesi 12/09/2019 tarih ve Esas No:2018/4418, Karar No:2019/5865 sayılı kararında;

Devlet Memurları Yiyecek Yardım Yönetmeliği'nin uyuşmazlık konusu olay tarihinde yürürlükte bulunan 3.ncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “...Bu yardım karşılığında nakden bir ödemede bulunulmaz.” ibaresine yönelik olarak;

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 212 nci maddesinde, Devlet memurlarının hangi hallerde yiyecek yardımından ne şekilde faydalanacakları ve bu yardımın uygulanması ile ilgili esasların Maliye Bakanlığı ile Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığının birlikte hazırlayacakları bir yönetmelik ile tespit edileceği kuralına yer verilerek bu konuda gerekli düzenlemeleri yapma konusunda idareye takdir yetkisi tanındığı,

Anılan maddenin verdiği yetkiye dayanılarak hazırlanan, Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği'nde, Devlet memurlarının yiyecek yardımından yararlanabilmesi belirli kural ve koşullara bağlanarak yiyecek yardımı biçiminin yemek verme şeklinde olması gerektiğinin düzenlendiği, bu yardım karşılığında nakden bir ödeme yapılmasına imkan bulunmadığı da vurgulanmak suretiyle aynî yiyecek yardımı dışında başkaca bir yöntem izlenmesinin engellendiği,

Öte yandan iptal istemine dayanak gösterilen Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararında sözleşmeli personelin Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği hükümlerinden aynı usul ve esaslar çerçevesinde yararlanacağının karara bağlandığı ve nakdî ödeme yapılacağına dair herhangi bir düzenlemeye de yer verilmediği,

Buna göre, Devlet memurlarının yiyecek yardımından yararlanmaları ile ilgili olarak tüm memurlar yönünden tek tip bir düzenleme yapılması mümkün olmayıp, bu yardımın kapsamı ve miktarının; yürütülen kamu hizmetinin niteliğine, memurların çalışma saatlerine, kamu kurumlarında çalışan memur sayısına, kurum tarafından yemek verilip verilmemesine, verilen yemeğin kurumda yapılmasına veya satın alınmasına, yemek maliyetlerindeki farklılıklara, kamu kurumlarının bütçe olanaklarına göre değişkenlik arz ettiği,

Bu durumda, Devlet memurlarının yiyecek yardımından ne şekilde faydalanacakları ve bu yardımın uygulanmasıyla ilgili esasların belirlenmesi konusunda idareye verilen yetki uyarınca hazırlanan Devlet Memurları Yiyecek Yardım Yönetmeliği'nin 3.ncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “...Bu yardım karşılığında nakden bir ödemede bulunulmaz.” ibaresinde kamu yararı ve hizmet gerekleri ile üst hukuk normlarına aykırılık görülmediği,

Nitekim, iptali istenilen Yönetmeliğin dayanağı olan 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 212.nci maddesinin Anayasa'ya aykırı olduğu ileri sürülerek iptali istemiyle itiraz yoluna başvurulduğu, Anayasa Mahkemesinin 14/02/2012 tarih ve 28204 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan 22/12/2011 tarih ve E:2010/96, K:2011/168 sayılı kararıyla, yasayla düzenleme ilkesinin, düzenlenen alanda temel ilkelerin yasayla konulmasını ve çerçevenin yasayla çizilmesini ifade ettiği, bu niteliği taşıyan bir yasal düzenleme ile uzmanlık ve teknik konulara ilişkin ayrıntıların belirlenmesi konusunda yürütme organına yetki verilmesinin, yasal düzenleme ilkesine aykırılık oluşturmadığı, yiyecek yardımı bir sosyal yardım olmakla birlikte, diğer sosyal yardımlardan farklı olarak ayrıntılı düzenlemeyi gerekli kıldığından ve söz konusu teknik ve ayrıntılı düzenlemenin mutlaka yasa ile yapılması zorunluluğundan bahsedilemeyeceğinden, yiyecek yardımından faydalanılmasının usul ve esaslarının düzenlenmesinin yürütme organına bırakılmasında yasayla düzenleme ilkesine aykırılık bulunmadığı gerekçesiyle istemi reddettiği,

Dava konusu bireysel işlem yönünden;

Dava konusu uyuşmazlığın, davacı Sendika tarafından, davalı kurumda görev yapan sözleşmeli personele 01/07/2012 tarihinden itibaren sağlanmayan yemek yardımının nakden ödenmesi, başvuru tarihinden sonrası için de yemek verilmesi ya da yemek bedeli olarak ödeme yapılması isteminin reddinden kaynaklandığı,

Dairenin 11/04/2019 tarihli ara kararı ile; davalı Kültür ve Turizm Bakanlığında sözleşmeli olarak çalışan personelin, dava konusu işlem tarihi itibarıyla yiyecek yardımından yararlanıp yararlanmadıkları, sözleşmeli personelden, yiyecek yardımından yararlandırılmayanlar yönünden yararlandırılmama sebeplerinin sorulması üzerine, anılan Bakanlıkça ara kararına cevaben gönderilen bilgi ve belgelerin incelenmesinden, Yiyecek Yardımı Yönetmeliği'ne göre yemek servisinin, yiyecek yardımından faydalanabilecek personel sayısının asgari 50 olması ve yemekhane için elverişli yer bulunması şartıyla, atamaya yetkili amirin onayı ile kurulabileceği kuralı gereği belirtilen şartlara sahip, sanat birimlerinde görev yapan sözleşmeli personelin yiyecek yardımından faydalandığı; bir kısım personelin ise, kendilerine bağlı sebeplerle yiyecek yardımından faydalanamadığının anlaşıldığı,

Buna göre; anılan Yönetmelik'te, yiyecek yardımı şartlarının belirlendiği, söz konusu şartları taşıyan sanat birimlerinde çalışan sözleşmeli personelin yiyecek yardımından faydalandığı; bir kısmının ise, idarenin müdahale edemeyeceği davacı Sendikanın üyelerinin kendilerinden kaynaklanan nedenlerden dolayı faydalanamadığı anlaşıldığından, bu konuda idarenin yargı kararıyla işlem tesisi için zorlanamayacağı,

Davanın, Bakanlığa başvuru tarihi olan 15/04/2013 tarihinden sonraki dönemde nakdi yemek bedeli ödenmesi istemine yönelik kısmı açısından;

İptal istemine dayanak gösterilen Kamu Görevlileri Hakem Kurulu Kararının sözleşmeli personele yiyecek yardımına ilişkin olarak getirdiği düzenlemede, sözleşmeli personelin, Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği hükümlerinden aynı usul ve esaslar çerçevesinde yararlanacağı karara bağlanmış olup; nakdi ödeme yapılacağına dair herhangi bir düzenlemeye yer verilmediği,

657 sayılı Kanun'un 212 nci maddesinin verdiği yetki çerçevesinde kabul edilen Yönetmelik ile yapılan düzenlemeyle yemek yardımı karşılığında nakdi bir ödemede bulunulmayacağına ilişkin düzenlemede dayanağı olan üst norm kurallarına aykırılık bulunmadığı sonucuna varıldığından, bu düzenlemeye dayanılarak tesis edilen bireysel işlemde de hukuka aykırılık görülmediği gerekçesiyle,

davanın reddine karar verilmiştir.

Davacı sendika tarafından karar temyiz edilmiş ve temyiz dilekçesinde, idare tarafından yemek verilmediği dönemler için nakden ödeme yapılmamasının yiyecek yardımının amacına ulaşmasını engellediği; sözleşmeli personelin dışardan yemek almak zorunda kaldığı ve maddi açıdan zarara uğradığı; dava konusu Devlet Memurları Yiyecek Yardım Yönetmeliği'nin 3.ncü maddesinde yer alan “...Bu yardım karşılığında nakden bir ödemede bulunulamaz.” ibaresinin, Anayasa'da yer alan sosyal devlet ilkesine ve eşitlik ilkesine aykırı olduğu; temyize konu kararın eksik inceleme sonucu verildiği ileri sürülmüştür.

Konuyu değerlendiren Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu verdiği 23.12.2020 tarihli ve Esas No: 2020/2046, Karar No: 2020/3388 nolu kararında; Danıştay dava dairelerinin nihai kararlarının temyizen incelenerek bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49.ncu maddesinde yer alan;

"a) Görev ve yetki dışında bir işe bakılmış olması,

b) Hukuka aykırı karar verilmesi,

c)Usul hükümlerinin uygulanmasında kararı etkileyebilecek nitelikte hata veya eksikliklerin bulunması"

sebeplerinden birinin varlığı hâlinde mümkün olduğu,

Temyizen incelenen kararın usul ve hukuka uygun olduğu, temyiz dilekçesinde ileri sürülen iddiaların kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmediği sonucuna varılarak davacının temyiz isteminin reddine ve Danıştay Onikinci Dairesinin temyize konu 12/09/2019 tarih ve Esas No:2018/4418, Karar No:2019/5865 sayılı kararının onanmasına, kesin olarak, 23/12/2020 tarihinde oybirliği ile karar vermiştir.

               Görüleceği üzere Danıştay tarafından; Devlet memurlarının yiyecek yardımından ne şekilde faydalanacakları ve bu yardımın uygulanmasıyla ilgili esasların belirlenmesi konusunda idareye verilen yetki uyarınca hazırlanan Devlet Memurları Yiyecek Yardım Yönetmeliği'nin 3.ncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “...Bu yardım karşılığında nakden bir ödemede bulunulmaz.” ibaresinde kamu yararı ve hizmet gerekleri ile üst hukuk normlarına aykırılık görülmemiştir.

 

               Bu nedenle Yönetmelikte yer alan, yemek yardımı karşılığında nakdi bir ödemede bulunulamayacağı kuralı yürürlükte olduğundan, memurlara yemek yardımı olarak nakdi bir ödemenin yapılması mümkün değildir.

 

               IV- Sonuç

 

Devlet memurlarına 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile bir takım sosyal haklar ve yardımlar sağlanmış olup sağlanan bu sosyal yardımlardan biri de yiyecek yardımıdır.

 

               Yiyecek yardımı personele yemek verme şeklinde yapılır. Yiyecek yardımının gerektirdiği giderler, yemek maliyetlerinin Ankara, İstanbul ve İzmir illeri için üçte ikisini, diğer iller için yarısını aşmamak üzere, memur kadrosuna göre kurum bütçelerine konulacak ödeneklerle karşılanır.

 

Devlet memurlarına sosyal yardım kapsamında sağlanan yemek yardımının bütçeden karşılanmayan kısmı personelden alınmakta olup, personelden alınacak bedeller Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından her yıl yeniden belirlenerek yürürlüğe konulan Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği Uygulama Tebliği ile yeniden düzenlenmektedir.

 

               Kurum bütçelerine yiyecek yardımı karşılığı olarak konulan ödenek, memurlara yemek vermek üzere kurulan yemek servisi, yardım sandığı, dernek veya bu mahiyetteki kuruluşa ödenir. Yiyecek yardımının gerektirdiği giderler sadece yemek servisi, yardım sandığı, dernek veya bu mahiyetteki kuruluş tarafından yapılır.

 

               Yemek servisi, yiyecek yardımından faydalanabilecek personel sayısının asgari 50 olması ve yemekhane için elverişli yer bulunması şartıyla atamaya yetkili amirin onayı ile kurulabilir.

 

               Yiyecek yardımı bu şekilde kurulan yemek servislerinde yapılır. Yemek servisi için gerekli bina, tesis ve demirbaş eşya kurumlarca sağlanır. Bunlara karşılık memurlardan ücret alınmaz.

              

               Yiyecek yardımı personele sadece yemek verme şeklinde yapılır. Bu yardımın, nakden yapılması mümkün değildir.

Kısaca Yönetmelik gereği personele ayni olarak verilmesi öngörülen yiyecek yardımının nakdi olarak verilmesi mümkün değildir.

               Danıştay Onikinci Dairesinin (Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 23.12.2020 tarihli ve Esas No: 2020/2046, Karar No: 2020/3388 nolu kararı ile onanan) 12/09/2019 tarih ve Esas No:2018/4418, Karar No:2019/5865 sayılı kararında belirtildiği üzere Devlet memurlarının yiyecek yardımından ne şekilde faydalanacakları ve bu yardımın uygulanmasıyla ilgili esasların belirlenmesi konusunda idareye verilen yetki uyarınca hazırlanan Devlet Memurları Yiyecek Yardım Yönetmeliği'nin 3.ncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “...Bu yardım karşılığında nakden bir ödemede bulunulmaz.” ibaresinde kamu yararı ve hizmet gerekleri ile üst hukuk normlarına aykırılık görülmemiştir.

 

               Bu nedenle Yönetmelikte yer alan yemek yardımı karşılığında nakdi bir ödemede bulunulamayacağı kuralı karşısında, memurlara yemek yardımı olarak nakdi bir ödemenin yapılması mümkün değildir. Bu yardımın ayni olarak yapılması gerekir.

 

 

Kaynakça

  1. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu
  2. 11.12.1986 tarih ve 19308 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği
  3. Danıştay Onikinci Dairesinin 12/09/2019 tarihli ve Esas No:2018/4418, Karar No:2019/5865 sayılı kararı
  4. Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulunun 23.12.2020 tarihli ve Esas No: 2020/2046, Karar No: 2020/3388 nolu kararı


[1] Sözkonusu Yönetmelik 11.12.1986 tarih ve 19308 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır.

 

Sayfamızı Paylaşın